News

Öh, heyhey!

Har fullt upp med att deppa inför skolstarten, arbeta på SS och fundera på hur en hemsida ska se ut. Men jag har iallafall kommit på att jag ska dissa blogg-konceptet. Eller iallfall bitvis. Jag ska istället börja med "...om xxxx", t.ex "...om mitt och ditt" som kommer vara mitt första ämne. Men det kommer senare i veckan, när jag har tid :P

Lettland

Ska nu ta mig tid för att sammanfatta min resa till Lettland. Enjoy!

Dag 1:

Well, vägen till Stockholm var... regning... Det enda speciella som hände var att, preics innan vi stannade och åt på donken i en förort till Stockholm, vi såg en bil som hade kört i diket :> Eller ja, var väl lite smått spännande att köra fel i Stockhomls innerstad också. Men tack vare skillz så blev det snarare en genväg. Men anyhowz, vi kom fram i god tid och checkade in and so on. Precis innan vi gick på färjan blev vi dock fotograferade med en ful människa utklädd till hund. Wtf, typ. Men iallafall, när vi kom till våran hytt insåg vi att den låg precis över motorrummet, och att det knappast skulle vara en tyst natt. Sen har jag inte mycket minna utav vad som hände, men jag antar att vi lollade runt på båten tills buffén öppnade (20.30 kanske?). När vi väl hade frossat klart och gick till vårat rum så log dock lyckan mot oss; kvart i 12 fick vi byta hytt på grund utav en trasig säng ☺ Den nya hytten låg längst fram i fören på samma våning som tidigare, så vi hörde ingenting ifrån motorn. Därimot så var det fullgubbar som sprang fram och tbx i korridoren utanför, men jag sov iallafall.

Dag 2:

Vi blev väckta någon/några timmar innan båten la till i Riga. Vi sket dock i frukosten och låg kvar och halvsov ist. När båten var förtöjd så gick vi och hämtade våra väskor och gick av. Självklart skulle vi gå till Rigas centralstation (varför ta taxi, när man har ben att gå med?), så vi gick. Det tog typ 90 minuter :< Väl där lyckades vi köpa biljetter och komma på ett tåg som gick åt rätt håll utan missöden. Väl framme i Jurmala (som staden vi bodde i heter) så gick vi av och gick till hotellet. Det tog typ 20 minuter .__. Vi checkade iallafall in och åkte upp till vårat rum och lämnade väskorna innan vi gick till en resturang i närheten. Det va lite fail över den resturangen, min bror han äta upp sin pizza innan jag fick min, och jag hann äta upp min innan våra päron fick sin mat. Tattare... Well, mätta, belåtna och 30 LV (x14,50 för svensk valuta) fattigare så traskade vi ner på stranden. Den var AWSUME! Eller ja, iofs så var den ju inte det. Sanden va så liten så att den fastnade överallt :( Men havet var svalkande, solen var varm och alla var glada! När solen gick i moln gick vi tbx till hotellet, och päronen gick och köpte cola (Y)

Efter strandbad och innan kvällsmat tog vi oss ett dopp i hotellets pool. Först tänkte vi bada ute, men det va för kallt, så vi gick in istället. Kvalitén på poolen var det inget fel på, as a matter of fact skulle jag vilja kalla den för awsume hotellpool! På kvällen (typ en timme senare kanske) gick vi iaf och åt på en resturang som låg precis brevid den vi hade ätit på innan. Jag åt en pommestallrik (var mätt sedan tidigare måltider, lo), typ 3 glas cola och en efterätt. Awsume! Typ halv tolv gick vi därifrån och sedan lade vi oss tillrätta i våran säng.

Dag tre, fyra och fem kommer senare då jag inte har någon som helst inspiration till att fortsätta atm. ;o Dessutom behövs bilder!

Desktop

Woot

Så ser mitt desktop ut just nu. Dual monitors, UltraMon, RocketDock på primära och Rainmeter equals WIN! :D

Uppdatering/posten

Hejhej! Satt och sket när posten kom (?) så jag kan inte ge er exakt tidpunkt eller övriga klagomål på dagens leverans. Men jag kan därimot göra er besvikna och säga att ni inte kommer få någon mer information om posten, delvis på grund av att jag ska åka till Lettland i en vecka imorgon och delvis på grund utav att jag behöver vända tillbaka dygnet till jobb och skolstart.

Men men. Imorgon klockan något så avgår färjan mot Lettland ifrån vår käre huvudstad! Imorgon blir det, såleds, en tidig uppstigning så att jag hinner med alla mina åtaganden (packa). Ska även hinna ta en sista tur med älsklingen, för man vet aldrig vad som händer med färjan. Tänk vad hemskt om jag skulle dö, då får jag aldrig mera köra min moppe :(

Har förövrigt fått ångest, för min farm kommer dö. Efter att jag planterade 2 dagars crops så kom jag på att vi ska åka iväg. Hurra för mitt minne ^^,

Men men, hejdå. Bilder ifrån resan kommer eventuellt, om jag kommer ihåg mitt lösenord till bloggen dvs. Blir dessvärre varken låt, spel, film eller boktips idag då jag inte har hittat något nytt och coolt... :(

Uppdatering/posten

Yeh, inte heller idag (igår) har jag haft tid (host host) att uppdatera. Jag är så upptagen! :D Hahah, nejdå, men jag glömmer bort det hela tiden. Men nevermind. Igår kom iallafall posten klockan 0301. Riktigt diciplinlösa, dom där brevbärarna.

Jag håller iallafall på att göra om mitt desktop. Har tankat RocketDock, ska nämligen försöka dra ner på Rainmeter-applikationerna. UltraMon har jag även haft ett tag för att kunna maximera mina dual monitors. Men eftersom jag inte har samma upplösning på dom så blir det ändå skit :< Får väl lov att köpa en ny skärm, men då måste jag även köpa ett nytt grafikkort :@ Redan nu så brukar jag få någon skit-error för att drivrutinerna/grafikkortet inte pallar med.

Imorgon så ska vi åka och leta reda på mina chokladkakor! ☺♥ Funderar även att börja med Travian också, men jag blir deprimerad när jag tänker på hur mycket tid som går åt. Får bli när jag är arbetslös, då har man gott om tid ☺ MapleStory kanske... :D Haha, man skulle ha typ 5 huvuden (?) och 10 armar så att man kan spela alla grejer man vill samtidigt :)

Kom förövrigt på en skitbra grej, jag kan börja med ett lyrics biblotek här! Det skulle ju vara awsum! Fast då behövs nog en bättre sökfunktion, och mina php-skillz är inte så stora :(

Idag kör jag endast ett låttips (eller okej, två stycken), då jag inte har tid/ork/lust med mer :)
Låttips: Laser Inc. – Fiskeeliten, Nomy – Hjältar, Sagan Om Hur Det Sket Sig

© Copyright Wooosch 2010.